Од понедељка, 24. јануара 2022. године почиње друго полугодиште. Тим за школе донео је данас одлуку да ученици од првог до четвртог разреда основних школа наставу похађају непосредно, док ће ђаци од петог до осмог разреда образовно-васпитни рад пратити по комбинованом моделу, подељени у две групе, “А” и “Б” групу, стим да ученици одређене групе долазе у школу сваки други дан. За ученике средњих школа настава ће се такође одвијати према комбинованом моделу.

Mинистар просвете Бранко Ружић рекао је да је таква одлука донета након детаљне анализе свих параметара и података надлежних институција. Током боравка у школи, од момента уласка у школско двориште до напуштања школског дворишта, обавезна је употреба заштитних маски за све запослене, ученике и друге који се нађу у том простору.

Трећу годину ученици, али и наставници и родитељи трпе због короне, корона ђаке измешта из школских клупа, они губе радне навике,и то у време када их најлакше стичу, уче кампањски… Наставници се суочавају са вишеструким тешкоћама оваквог рада на даљину, у учионици углавном пропитују, немајући времена за додатна појашњења и попуњавања “рупа у знању”. Многи наставници користе разне могућности наставе на даљину ( гугл учионица и друго) да заинтересованим ученицима појасне оно што се није стигло у класичној учионици. Многи ученици нису заинтересовани – важне су оцене, а не знање. Такви незаинтересовани су на крају године најжустрији и најупорнији у “јуришу за оцене”. Пандемија ковида 19 нам је донела разна искушења и изазове, указала нам, продубила и изнела на видело неке старе “бољке” – између осталог и и оцене које не одговарају степену знања. Истини за вољу, поред ове наше старе бољке, коју смо често волели да прикривамо, постоје и објективне околности које су утицале на то да целокупан образовни процес буде на много нижем нивоу. Мора се рећи да би све ово било још и израженије да није залагања самих учитеља, наставника и професора, што је посебно изражено у мањим местима, који увек раде изузетно коректно, али у ово време короне, да би надоместили све објективне недостатке, раде са много више енергије и залагања. У свему томе треба да имају подршку родитеља.

Пандемија ковида 19 нам је донела и пандемију незнања. А следи завршни испит, па упис у средње школе и на факултете…Ту се “јуришници за оцене” по правилу саплету, јер код уписа помаже само знање.